Friday, January 22, 2010

Bukan Senang...

1. Betul, bukan susah nak senang, dan bukan senang nak susah.
2. Bagi aku, kalau kita fokus dengan apa yang kita buat, tentu apa yang kita hajat akan tercapai.
3. Tetapkan matlamat, yakin diri dan teruskan apa yang anda fikir anda boleh buat. Jangan buat apa yang anda sendiri rasa anda tak konfiden boleh buat.
4. Dulu masa aku belajar bahasa Inggeris, cikgu aku kata, kalau u tak tahu apa makna perkataan tu, u jangan pakai.. guna perkataan lain supaya orang faham. Maknanya, kalau tak tahu, katalah tidak tahu.. jangan buat-buat tahu atau memandai-mandai. Kalau tak tahu, tanya je orang yang tahu
5. Ada kawan pernah beritahu, kalau nak jadi jutawan senang je.. Aku tanya macamana ? Dia jawab, pergilah cari sejuta orang, dan minta seringgit setiap seorang, dapatlah duit 1 juta.. betul jugak tu..
6. Tapi sebab aku ni panjang akal, makanya, kalau aku cari 100 orang, dan orang tu beri aku RM10,000, dapat sejuta jugak kan ?
7. Kalau nak lagi senang, cari 1 orang, pastu minta sejuta dengan dia, pun jadi jutawan jugakkan ? caranya ??? haa tu la.. bukannya susah nak senang...
8. Tapi, cakap senang, la kan, nak membuatnya....? hampeh...
9. Tapi jangan risau... apa kata kita share sikit2 kat sini macamana caranya, meskipun aku sendiri pun bergelar hutangwan... hahahahaha.. apa pun, aku tak galakkan untuk masuk mlm atau mana2 direct selling yee.. aku sendiri pun masuk mlm meskipun dah banyak kali mencuba, tapi x berjaya..
10. Itulah namanya rezeki masing2.. Jadi, kalau anda semua ada idea bernas (bukan direct selling atau email berantai atau yang seumpamanya), share2 la..
11. tengkiu for wocing...

saifullyzan@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails